sobota, 5 maja 2012

Nowe nowości prosto z ZoSI - par. Brodnia i Glinno...

Kolejne kilkadziesiąt minut nad udostępnionymi materiałami w ZoSI i kolejne odkrycia - tym razem w parafiach Brodnia i Glinno. :)

Najważniejszymi odkryciami jest ustalenie dat zgonów moich 5*pradziadków Józefa Zajączkowskiego oraz Marianny Zajączkowskiej zd. Ścisławska (Ciołowska?, Sciesławska?).
Pra...babcia zmarła w 1828 r., zaś pra...dziadek w 1830 r. Niestety w żadnym z tych dokumentów nie wymieniono rodziców zmarłych, póki co kolejnego szczebelka w drabince dopisać nie mogę - ale być może (o ile się na to zdecyduję) poszukiwania w księgach metrykalnych z Brodni leżących w AD we Włocławku coś dadzą.

 Akt zejścia 1828 r. - Maryanna Zajączkowska dd. Ścisławska (?)

Akt zejścia 1830 r. - Józef Zajączkowski

Dodatkowo, przy okazji przeglądania księgi za księgą, odnalazłem akt małżeństwa z 1829 r. Widnieje w nim iż pra..dziad Józef Zajączkowski długo bez żony nie wytrzymał i ponownie się ożenił. Wybranką została wdowa Agnieszka Wolunterka (a przynajmniej ja tak odczytują to nazwisko).

Akt małżeństwa 1829 r. - Józef Zajączkowski i Agnieszka Wolunterka

Kolejnym odkryciem jest stwierdzenie iż pra...dziad Zajączkowski miał brata - Karola (zm. 1855 r. - niestety brak wskazanych rodziców). O fakcie braterstwa świadczy zapisek z aktu zejścia Józefa Zajączkowskiego "Stawili się Karol Zajączkowski lat pięćdziesiąt Brat zmarłego (...)".
Znalazłem również w 1843 r. akt zejścia jakiegoś 70-letniego Kacpra Zajączkowskiego - z wymienionymi rodzicami Łukaszem i Barbarą Zajączkowskimi (!) - ale nie mam poza nazwiskiem jakiejkolwiek nitki łączącej tę osobę z moim Józefem Zajączkowskim.

 Akt zejścia 1855 r. - Karol Zajączkowski

Akt zejścia 1843 r. - Kacper Zajączkowski (czyżby rodzina?)

Z takich odkryć - nie odkryć wypada jeszcze napisać  o akcie zgonu tajemniczej Katarzyny Ściesławskiej z 1825 r. Gdyby nie nazwisko - identyczne bądź bardzo podobne - do panieńskiego nazwiska mojej pra...babci Marianny Zajączkowskiej pewnie bym nawet na ten dokument nie zwrócił uwagi. Jednak póki co, poza tą cienką niteczką, nie mam nic co by łączyło zmarłą w 1825 r. kobietę z moimi przodkami...

Akt zejścia 1825 r. - Katarzyna Ściesławska (rodzina?)

Poza tym znalazło się kilka dokumentów związanych z rodziną, w tym w 1808 r. akt urodzenia Tomasza Zajączkowskiego - brata mojej 4*prababci Rozalii.

Akt urodzenia 1808 r. - Tomasz Zajączkowski

Tyle o parafii w Brodni, przejdźmy do Glinna - kościoła filialnego parafii w Brodni. Tutaj sukces nie taki duży, gdyż wyszukałem akt urodzenia mojej pra...babci Rozalii Zajączkowskiej - doskonale widziałem gdzie i w którym roku go szukać, dzięki wcześniejszemu namierzeniu aktu małżeństwa i przejrzeniu zachowanych alegat (na szczęście był wśród tych dokumentów odpis aktu urodzenia mojej przodkini).

Akt urodzenia 1821 r. - Rozalia Zajączkowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz