środa, 1 sierpnia 2012

IPN - ciąg dalszy

Wakacje w połowie, a tu taka niespodzianka z łódzkiego IPN-u! Otrzymałem dzisiaj za ich pośrednictwem kilkanaście stron dokumentów odnalezionych w zasobach IPN Warszawa.

Przesłano mi m.in. fragment listy transportowej do KL Mauthausen, gdzie wymieniono braci mego pradziadka - Józefa i Maksymiliana Adamskich. W kopercie znalazłem również kilkanaście stron dokumentów, które IPN otrzymał od ITS Bad Arolsen - i co ciekawe dokumentów tych jest więcej niż sam otrzymałem od ITS blisko trzy lata temu! Na deser fragment książki Danuty Czech "Kalendarz wydarzeń w KL Auschwitz" z 1992 r. ze wskazaniem kiedy to moje ciotki dotarły do oświęcimskiego obozu.

Niby wszystkie te dane już wiedziałem ,ale mimo wszystko jestem pełen podziwu dla zaangażowania i profesjonalizmu pracowników IPN-u. Śmieję się pod nosem, że to rekompensata za moje pierwsze przykre doświadczenia z tą instytucją. ;)


A kwerenda w zasobach warszawskiego i łódzkiego IPN trwa... :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz