niedziela, 15 kwietnia 2012

Niby nic, a jednak - coś!

Dawno, dawno temu w poście "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - fotografie" pisałem o kilku zagadkowych zdjęciach, które mam w jednym z rodzinnych albumów. Niestety, do dzisiaj, nie wiem kto na nich został uwieczniony. Jednakże...

Wyjaśniło się natomiast kilka spraw dotyczących wojskowego z fotografii #2.
Za radą p. Tomasza, wyrażoną w komentarzu do w/w postu, zapytałem na Cafe Allegro czy dałoby radę cokolwiek ustalić/określić na podstawie zdjęcia dzielnego wojaka. Oto jakie odpowiedzi otrzymałem:

szach2005, 29-12-2011 14:28
Re: Zdjęcie żołnierza - proszę o pomoc przy id.

Kawalerzystą rzeczony kapral zdecydowanie nie jest - nie ma proporczyków na kołnierzu.

Ubrał się fasoniarsko jak na młodszego podoficera - kurtka oficerska wz. 27 z wężykami oficerskimi, pas oficerski z koalicyjką, szabla wz21/22 oficerska z małą krzywizną, sztyblety z długimi spodniami.

Żadnego z tych elementów na służbie nosić nie mógł.  ot, fasoniarstwo w atelier.

Zdjęcia z lat 1927-1935.

Odznaki pułkowej nie rozpoznaję, ale nie jest to 9 PU.

san14, 29-12-2011 15:10
Re: Zdjęcie żołnierza - proszę o pomoc przy id.

Według mnie to na górnym ramieniu odznaki jest data 1807 i dlatego sądzę, że to żołnierska (nie emaliowana) odznaka 8 Pułku Piechoty Legionów, wersja druga.

Natiga_Galeria, 30-12-2011 07:03

Re: Zdjęcie żołnierza - proszę o pomoc przy id.

Jest to odznaka 8 pułku piechoty. Na naramienniku także jest numer pułku, czyli 8.

Wlodek51, 30-12-2011 07:08
Re: Zdjęcie żołnierza - proszę o pomoc przy id.

Odznaka pułkowa to na pewno druga wersja tejże odznaki ,a medal jest nie czytelny.Nie wiem jak otwierac taki zdjęcia.Jak wyswietlą mnie się na niebiesko to jest ok.Jak na szaro to nie otwiera mnie sięto.Dziekuje Panu pytającemu że był tak miły i podesłał mnie to zdjecie.
Niby nic wielkiego, a jednak sporo się wyjaśniło - tak więc spokojnie mogę polecić Cafe Allegro jako miejsce gdzie znajdzie się osoby posiadające fachową wiedzę i chęci aby się nią podzielić. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz