poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Teofil Borowski z Krakowa - leśna mogiła

Dzisiaj wyjątkowo o kimś niezwiązanym w jakikolwiek sposób z moją rodziną i poszukiwaniami.
Ale post w słusznej sprawie! :)

Na kilku forach genealogicznych zamieściłem dzisiejszego dnia post następującej treści:

"Każdy z nas, zapewne, poza genealogią zajmuje się jeszcze wieloma innymi rzeczami, pasjonuje się czymś jeszcze. W związku z tymi zajęciami,pasjami przeglądamy różne inne strony i fora - niezwiązane nijak z rodzinnymi poszukiwaniami. Nie inaczej jest ze mną. :)
Wczoraj wieczorem szperając po jednym forum natknąłem się na post jednego z Użytkowników, który dotyczył "odkrytej" przez niego pojedynczej mogiły w środku lasu. Pozwoliłem sobie do owego Użytkownika napisać w sprawie tego grobu i zapytałem gdzie dokładnie się ona znajdują oraz czy mógłbym wykorzystać jego zdjęcia z tamtego miejsca - wychodząc z założenia, że a nuż ktoś poszukuje jakiegoś śladu po zaginionym krewnym i będę mógł w ten sposób, pisząc o tym na forach, pomóc.

Oto zdjęcia mogiły (niestety robione telefonem komórkowym):




Sam grób znajduje się w lesie niedaleko Niedrzwicy Kościelnej. Niestety autor zdjęć nie był w stanie napisać gdzie dokładnie... :(

Napis na tabliczce:
"ŚP
Teofil Borkowski
z Krakowa
lat 21
Został zabity przez
Niemców w czasie ucieczki
z transportu na Majdanek
dn. 16.XI.1943
Pokój jego duszy".

Jak widać ktoś o grobie wie i pamięta - świadczy o tym dobrze zachowana tabliczka, porządny krzyż i oczywiście znicze. Nie jest jednak pewne, czy o tym miejscu pochówku wie rodzina Teofila Borkowskiego.

Mam nadzieję, że moje posty na kilku forach genealogicznych - być może - pomogą odnaleźć rodzinie ślad swego zaginionego krewnego. A może ktoś z Forumowiczów sam o Teofilu słyszał albo go szuka?"

Uważam, że przy takich sprawach najlepiej jak się napisze o temacie w jak największej ilości miejsc - zwiększa się dzięki temu szansę iż ktoś natrafi na naszą wiadomość. Tak więc postu dotyczącego mogiły Teofila Borkowskiego nie mogło i na moim blogu zabraknąć...

DODANO 19.02.2013 r.
Otrzymałem e-mail od anonimowej osoby, która zna w/w mogiłę. Zgodnie z wiadomością tabliczkę na mogile mieli wykonać koledzy T. Borkowskiego w latach 80-tych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz